SUPDERDUPERDUNDERGLAD!

super duper dunder glad! yes!
fick tillbaka 5 arbeten i skolan idag, fick betyget A på 3 av dem, C på ett och ett ynkligt E på de sista.
jag är så himla glad och stolt över mig själv, men jag kan bättre. de där förbaskade E irriterar mig. Men så är det! Kan ju inte ändra på det nu.
Skolan idag, kommer dit och första lektionen är matte, såklart så är läraren sjuk. Sitter och gör lite uppgifter istället men hade hellre varit hemma och sovit.
Sedan fick jag tillbaka uppgifterna som gjorde mig så himla glad!
Det serverades fisk till lunch, ingen höjdare men dock bra för kropp och själ att äta regelbundet.
Sedan tittade vi på en teater med skådespelare från Kenya, syftet med teatern var att vi skulle förstå hur det är att bo i slummen och på gatan där nere. och dessa skådespelare kom där ifrån och det som uppspelades var en berättelse ur verkligheten. Eftersom skådespelarna var från Kenya så pratade de engelska.
Myckte lärorik och spännande teater samtidigt som den var skrämmande och ledsam. nyttigt att få veta hur det kan gå till runt om i världen.
alla har det inte så bra som oss i Sverige!
glöm aldrig det.





______________________________________________________________

När jag kom hem så hade jag en förbaskad huvudvärk/migrän.
Så jag tog de tabletterna jag fått av läkaren och de fungerade!
riktigt skönt att äntligen hitta något som fungerar på mitt envisa huvud.
skönt!
jag gick och la mig i mörkt rum och vaknade vid 19.30, sovit som en stock!
blir jobbigt att sova ikväll men får försöka.
-
imorgon står det bokprov på schemat och sen får vi se vad dagen har ett erbjuda.
sol hoppas jag på iallafall!
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0