MINI BRAND - PANIK!

Japp då har jag provat på det också...
.
Jag och Nisse var hemma själv, vi skulle käka hamburgare och äta friterade pommes. Vi fick våra pommes men fritösen gick i skrot.
Vi stod i köket och väntade på att pommesen skulle bli klara och plötsligt smäller det till i hela köket och det blir bäck mörkt. Det första jag gör är att dra ut kontakten snabbt som f*n och sen ser jag att det brinner "under" fritösen liksom, där den såkallat värmer upp. Och får totalt hjärnsläpp och halv panik... Jag står kvar med sladden till fritösen i handen... och tänker .. vad ska jag göra nu då?
Jag lägger sladden ifrån mig och springer till ytterdörren för att jag tänker "VI MÅSTE FÅ UT DEN, MEN HUR?"
Då möter jag Nisses lillebror i dörren Marcus,och den stackaren är skadad och nyss kommit från handbollsmatch(detta redde vi ut i efterhand för i stundens hetta hade jag ingen förmåga att fråga om matchen)
jag skriker: DET BRINNER! FRITÖSEN BRINNER!
och han står chokad i dörren... MEN TA UT DEN DÅ!
då tar Nisse intiativet och bär ut den, (hon trodde såklart den skulle vara varm men konstigt nog så var den inte alls varm så hon kunde ju bära ut den utan problem, SOM TUR VAR!)
Väl ute så inser Nisse också att den brinner även om hon många gånger tvekade och säkert tyckte jag var lite knäpp.. Jag skakade som in i bomben och visste inte helt vad jag skulle göra.
Den stod där ute och brann men hur i hela friden skulle vi släcka skitet?
Jag visste att jag absolut INTE fick hälla vatten på den så ... men hur ska de slockna... ?
Marcus ringde deras farfar och han luskade honom genom hur man bytte propp och vi fick efter bara några minuter ljus i huset igen. Men fritösen brann FORTFARANDE där ute!
När farfar"brandman" kom så hade den slocknat och det var frid och fröjd igen...
-
VILKEN KVÄLL ... puuh.. som tur var slutade de hela LYCKLIGT! eller ja.. fritösen blev ju skrot ...
Här kommer resultatet....
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0