CAKE POPS

igår var det sjukstuga hos mig, stannade hemma från skolan. På kvällen fick jag fnatt och fick för mig att jag ville baka. Jag hade läst på olika bloggar om Cake pops. Så jag tog på mig skorna och tog med mig min mor och hundarna och gick till närmaste affär och köpte de ingredienser jag behövde. När jag kom hem slängde jag ihop smeten och jäklar vad gott det blev! Enkelt och gott. SUPER! 
Drar upp bild och recept här under... ENJOY!




1 paket Ballerina kladdkaka
50g Philadelphiaost
100g mörk choklad (70%) (jag använde vanlig mjölkchoklad)
Strössel (man kan använda precis vad man vill, de man själv gillar!)
-
Blanda kakorna och philadelphiaosten i en mixer till det blir en jämn smet. Rulla sedan små bollar och låt stelna i kylen.(jag använde fysen, gick snabbt. Stod ca 30 minuter sedan var de hårda och fina!)
Smält choklad över ett vattenbad. Doppa varje cakepop-pinne i chokladen och tryck i varje boll. Sätt i kyl/frys igen. Chokladen fungerar då som fixering så att cake-bollen inte ramlar av. Doppa sedan hela cakepopen i den smälta chokladen och dekorera med valfritt strössel.
.
ENJOY!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0