DIVERSE ROLIGA SAKER

det är som så att jag kommer befinna mig på jobbet och sedan på beachhandbollen. 
jag kommer inte kunna blogga som jag vill och jag kommer nog inte ha tid till det heller, men dels för att appen blogg.se inte fungerar så kommer det inte alls bli några inlägg. 
därför FRYSER jag den här 30 dagars grejen. Jag har gjort halva nu och kommer göra resten när jag är hemma igen och kan fullfölja den. 
 
slänger upp en bild från hur dagen avslutades igår. 
jag somnade i solen och sedan fick vi besök på kvällen så jag slängde ihop en kladdis
och så drack vi kaffe till detta ute i trädgården. Sååå mysigt! 
en väldigt onyttig variant men ibland så får man faktiskt unna sig lite, även om de inte är bra. 
Jag har börjat tappa lite i vikt och jag vill att den trenden ska fortsätta! 
så till frukost idag började jag med Hallon Kesella, (en nyhet, som var underbart god!, rekomenderas verkligen)
där i la jag frusna hallon, ett tips som jag fått av mammas arbetskollega. 
sedan åt jag också naturell yoghurt med min hemmagjorda musli, och ett glas vatten. 
idag ska det packas och packas.... 
 
......
 
har glömt visa vad jag och Nisse fick utav Partille cup. 
när vi kom dit fick alla domarna varsin sådan här tröja. 
Partillecup tröja och på ena armen står det: REFEREE, skitsnygga och perfekta att gå 
runder i mellan matcherna! 
.....
Jag och Nisse fick också äran att döma lag från många av världens alla nationer. 
vi dömde lag från, Island, Danmark, Norge, Finland, Frankrike, Egypten, Korea, Zimbabwe, Thaiwan, 
Nederländerna, Polen... ja listan är lång! 
Den figuren längst till vänster fick vi av ett lag pojkar 16 från Thaiwan. 
De spelade fantastisk handboll! riktigt grymma och den matchen vi dömde så 
mötte Thaiwan ett lag från Norge och gav Norge stryk med 37-5. 
Jag och Nisse var med på ett x antal foto och de tog foto på oss så snabbt de fick chans. 
roligt tyckte vi! men sedan började vi fundera på varför de var så roligt att ta foto på oss? 
vi kom fram till att det kanske inte är så vanligt att ha ett kvinnligt domarpar i Thaiwan...? 
 
Figuren till höger fick vi av ett lag från Korea, pojkar 12. Vet ej vad symbolen ska likna men, 
sött av dem att ge oss något innan match...
 
......
denna härliga tröja fick vi efter vi dömt finalen. 
finalen vi fick döma var flickor 12, men finalen slutade 28-1. 
så sjukt tråkigt, finaler brukar vara jämna och roliga. denna vart långt ifrån allt det. 
Vi gick in och ville visa hur duktiga vi är på att döma och att vi ville detta. 
så slutade matchen såhär, och vi blåste inte för något eller något som helst. trist... 
Vi blev presenterade inför publiken och sedan efter matchen fick vi dessa tröjor som tack... 
FINAL REFEREE står det på ryggen. 
mmm.. den tröjan ska jag spara länge! :-) 
 
- Nu ska det packas! 
 
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0