TURBULENT DAG

Sitter och käkar lite naturgodis innan jag ska iväg och döma en match och sen träna själv.
Lyssnar på lite uppmuntrande musik efter denna rent ut sagt "helvetes dag" i skolan.
.
Började med att jag inte förstod vad min mattelärare pratade om på matte genomgången, och frågar snällt om han kan förklara en gång till eftersom jag inte fattar. Då ber han mig att lägga ner mobilen så kanske det blir lättare(och han säger det på ett sånt spydigt sätt som får mig att koka!) Jag svarar lite nosigt, kanske dumt gjort, tillbaka och säger att jag kan ju lika bra glo på mobilen för jag lär mig ändå ingenting av vad han babblar om. Då vänder han sig irriterat tillbaka mot tavlan och suckar, och frågar mig spydigt igen hur långt jag egentligen fattar? jag säger då vad det är och så förklarar han en gång till. Han frågar igen om jag fattar, JA svarar jag. Men egentligen fattade jag fortfarande ingenting.
.
Sedan börjar några tjejer i klassen att tjaffsa med varandra om några jävla hörlurar, och sitter och skriker åt varandra. Just då är det bara dessa 5 tjejer och jag i klassrummet, jag har hög musik i örona och huvudvärk men jag hör ändå deras jävla skrikande, blir återigen förbannad och ber dem att stänga igen käften och sluta skrika. Då får jag bara ett skratt mot mig och sen fortsätter dem, slutar med att jag lämnar klassrummet för att inte säga något annat dumt som jag inte borde säga.
När vi kommer tillbaka så är det kaos i klassrummet, alla pratar och musik är på och dessa tjejerna tjaffsar fortfarande. De hela slutar med att en tjej sitter längst bak i klassrummet och den andra står i dörren, genom hela klassrummet skriker de då till varandra på SITT hemspårk, och jag och alla andra svenskar FATTAR INGENTING. Detta har varit uppe tidigare i klassen att vi tycker det är respektlöst att i klassrummet och på lektion att prata sitt hemspråk. På raster och runt om på skolan, FINE. Men inte i klassrummet eller på lektionstid. För vi svenskar fattar INGENTING och vi kan ju inte veta om de pratar skit eller vad. Man får liksom onödiga föruppfattade meningar om varandra vilket är onödigt och jag tycker det är respektlöst att göra det bland andra människor som inte förstår språket. FINNS JU EN ANLEDNING TILL VARFÖR JAG OCH MIN MAMMA PRATAR SVENSKA MED VARANDRA ÄVEN OM VI HADE KUNNAT STÅ OCH PRATA HUR MYCKET SKIT VI VILLE OM ALLT OCH ALLA OCH INGEN SKULLE FATTA, PÅ DANSKA. Men jag tycker inte att man gör det. OCH SÅ ÄR MIIIN ÅSIKT!

.
Flisan min lilla älskling hund har kräkts 7 gånger idag,hemskt och jobbigt för henne. Och jag HATAR spyor och klarar inte av det, varken människa eller djur. Hoppas hon snart blir bättre.
.
Efter allt elände idag så lägger jag upp lite snygga bilder från innan vi drog till jägers, dagen innan jag åkte till Thailand.
.

NÄ, nu ska jag ta och fixa mat tills mamma & lillebror kommer hem och sen ska jag iväg.
.
PUSS!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0