ETT ÅR MED BLOGG OCH ETT SNART AVSLUTAT 2012

igår bloggade Marcus, han ville så gärna och jag tyckte han gjorde de ganska bra för att vara första gången ... haha :-)
 
Året börjar gå mot sitt slut och jag satt och funderade på om jag skulle sammanfatta det eller inte. Jag kan säga som så att jag inte direkt ligger inne med de bästa minnet men jag tänkte ge det ett försök åtminstånde. 
 
I Januari 2012 så befann jag mig i Thailand med familjen, när jag kom hem gick jag ut i 4 veckor praktik på ett äldreboende där jag trivdes så in i bomben bra! Jag drabbades även av Salmonella på vår resa i Thailand som följde med mig hem och i ca 1-2 månader krånglade min mage, sedan blev de bra igen, som tur var! 
Jag gjorde min första tatuering på min kropp, min lillebrors namn fick sin plats, på foten. Så nöjd jag blev med den tatueringen, så himla fin och jag ler varje gång jag tittar på den. 
 
I Februari så minns jag inte så mycket, mer än att jag kämpade på med min rehab till mitt knä och gick i skolan. 
 
I Mars fyllde jag 17 år, och gjorde då min andra tatuering. Denna gången fick farmor sin plats på min kropp, på underarmen på insidan, nära till hjärtat och den ser jag på varje dag, varje minut och jag älskar den sååå! Finaste och mest älskade farmor är med mig överallt! 
Sedan minns jag inte mycket från detta heller... 
 
I April så var jag och Ebba med och tävlade i yrkes skånemästerskapen med skolan. Det gick inte så bra som vi hade förväntat men jag fick med mig så mycket kunskap och erfarenhet, fantastiskt rolig händelse och jag hoppas få på att få chans att vara med flera gånger. I April var det även 1 år sedan jag blev opererad och i samma veva blev jag spelklar, dvs att mitt knä var färdig läkt och jag fick gå in och ge järnet på banan igen. Kan berätta att den känslan är heeelt obeskrivlig och så underbar! 
Det var påsk och detta firades med att följa A-lagets slutspelsmatcher i Göteborg och på hemmaplan samt att ha lite sociala aktiviteter med mitt fina handbollslag. Jag minns också att jag var inne i Köpenhamn med mormor och såg Champions Leauge match. MAGISKT! 
 
I Maj var det mycket fest och shopping, samt skola som tog tiden. Dessutom skötte jag kosten och träningen myyycket bättre än nu och jag bakade nyttiga bröd och åt nyttig mat. Vilket jag ska börja med igen. Jag var i Lund och firade Valborg med fina vänner och hade skoj, även om de inte blev som det var tänkt. 
 
I Juni så gick jag på sommarlov, började mitt sommarjobb och spenderade mer eller mindre hela sommaren i Åhus. Jag fick mina första betyg i mina första avslutade kurser i skolan. Det slutade med att A i Vård och Omsorgsarbete 1. samt ett B i Medicin 1. och jag var nöjd och gick på ett välförtjänt sommarlov!
 
I Juli så åkte jag och Nisse till Partille Cup och dömde, och oj vilken upplevelse det var! 
Jag tänker såå ofta på vad vi gjorde och vad jag fick med mig för lärdomar. Jäklar i havet, jag tyckte det var så fantastiskt roligt! Och jag ska definitivt dit 2013 också, helt klart!! 
Denna månaden var jag även med i Åhus och lirade, som vanligt så har jag bara dåliga minnen från den turneringen, och så blev det även detta året. 
När jag själv har gått in och blivit tränare så ska jag absolut se till så att mina flickor ALDRIG blir behandlade på de sättet som jag blev behandlad under denna turneringen år efter år. 
Ska bli så himla skönt att slippa den turneringen detta året som kommer! 
 
I Augusti gick jag personligen in i en mörk månad. 
Det började med att jag, mamma, lillebror, mormor o morfar och sedan även morbror och kusiner drog till Grekland, Rhodos på en veckas semester. Vi fick uppleva 40 graders värme och njuta av den! UNDERBART
Jag började skolan igen efter de långa sommarlovet med allt jobb. Jag började skolan, började 2:a året på gymnasiet och var den enda tjejen kvar på handbollsgymnasiet. Trist men sant. 
Inte nog med detta så hade jag den sämsta månaden i mitt liv, tror jag! 
Mitt inopererade främre korsband valde att ge med sig och gå av, för andra gången i mitt 17 åriga liv. 
jag kan på riktigt inte hitta ord för hur orättvist jag tycker detta är! 
Jag hade kommit igång riktigt ordentligt, jag tränade på bra, kämpade mig igenom varenda träning som ett jävla djur, slet och verkligen älskade det jag gjorde! 
Mina lagkamrater valde att sluta spela handboll HELT PÅ EGEN HAND. de ville inte mer. 
jag blev TVINGAD att sluta spela handboll MOT min vilja - DET kallar jag orättvisa på hööög nivå! 
 
I September blev det väl aningen bättre, efter många om och men så valde jag att sluta spela handboll, lägga skorna HELT på hyllan och bara hålla mig borta från mitt handbollslag. Mitt psyke pallade helt enkelt inte att gå till träningarna längre utan att få delta, det hade jag stått ut med i 1,5 år, men FAN INTE MER! 
Jag valde istället att gå in och hjälpa flickor -01 i klubben. De var redan 4 tränare men jag har varit hos dessa flickorna lite tidigare också och bara fastna. De är såå underbara! De tog emot mig med öppna armar och fick direkt åka med på match även om jag inte kunde alla namnen. Idag, bara 3 månader efter så kan jag alla namnen, försöker ge flickorna så mycket kunskap och tips som jag bara kan och idag skrattar flickorna med mig och ibland kan de även gråta i ens armar. Vilken underbar känsla, helt underbart! 
finaste töser! 
 
Hela Oktober månad tillbringade jag på Orupssjukhuset och gjorde min andra praktik. 
Jag trivdes så fantastiskt bra och jag bara "älskar" de stället! Skulle lätt kunna tänka mig att jobba där i framtiden, helt klart! 
Denna månaden började jag även att övningsköra för första gången i mitt liv. Jag tog teori lektioner och satte mig för första gången bakom ratten med en lärare - gött! En bit på väg iallafall. 
 
November minns jag inte så mycket av, inte mer än att skolan tog så fruktansvärt mycket tid och all tid gick åt till skolan, trafikskolan och flickorna som jag träna och coacha. Jag Alice Isabelle och Emma bokade även vår första resa tillsammans och också vår första resa på egen hand, dvs utan föräldrar till nästa år. I Augusti nästa år så dra vi 4 brudar på en galen resa till självaste MAGALUF! 
 
I December så var det ÄNNU mer skola som gällde, vi var helt nerbombade med läxor och prov. MEN, vill man så kan man! glöm aldrig det! 
sagt å gjort, jag kämpade mig igenom det och nu står jag här.... med bra betyg i de avslutade kurserna och med ett leende på läpparna. Jag fick ett A i Vård och Omsorgsarbete 2 samt ett B i Psykiatri 1. och detta är jag såå nöjd med! 
Jag åkte även detta året utomlands över jul, och vi tog vår packing och drog en vecka till Gran Canaria och hade det sååå gött! 
Kom hem och dömde Lundaspelen, 2 intensiva dagar och 1 final dag. Sååå roligt att få vara med och delta, även fast tanken ibland slår en att man aldrig mer ska ställa upp när tränarna bara klagar och stör sig. haha ... ändå så ger man sig in i leken varje år igen, för ... HANDBOLL ÄR DE BÄSTA SOM FINNS! 
 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0