BESÖK PÅ ORTOPED MOTTAGNINGEN MALMÖ

I måndags så hade jag tid inne på Ortopeden i Malmö 09.00. 
Pappa åkte hem ifrån vid 7.15 tiden, efter ca 10-15minuter får vi sms av honom att det har skett en olycka på stora vägen precis utanför Eslöv, helt stopp i trafiken och räddningstjänst på plats. 
ATTANS! 
Så jag och mamma fick ta en annan väg och dessutom köra mycket tidigare, vi körde kl 08.00 och åkte över Örtofta och jag tror att den vägen helt glömts bort, den var sååå hemsk! 
Väl inne i Lund så blev vi stilla i en rondellkö i 10 minuter och under tiden kom 3 ambulanser med utryckning... 
snälla, KÖR FÖRSIKTIGT i detta väder .... livsfarligt .. 
Men, väl på motorvägen så gick det hyfsat bra, vi var iallafall i Malmö 09.00 och jag kom försent till min läkare. Men som alltid inom sjukvården så var han inte heller i tid så denna gången gjorde det ingenting, och jag ställde inte till med något. tur ... 
 
Jag har de senaste åren varit igenom ganska mycket i mitt liv, främst gällande mitt knä såklart. Och detta tär något otroligt på mitt psyke. När jag kom in i väntsalen på sjukhuset så är det något i min kropp som bara flippar ur och tårarna rinner längs mina kinder, utan någon egentlig anledning ... antagligen något omedvetet som ligger och gnager i mitt huvud... 
Min läkare kom iallafall och han börjar nog undra ... varje gång jag ser honom så är jag ledsen. 
Men så är livet, känslorna måste få komma ut och att det råkar bli när jag är där, tragiskt men så är det... 
Det bestämdes att jag ska genomgå en ny operation eftersom jag inte kan leva ett normalt liv med mitt knä som det ser ut idag. 
Väntetiden är 2-3 månader och det är bara att vänta... 
Jag fick även en remiss till att få ett skydd till knäet eftersom det är instabilit och snabbt och lätt gick det! Fick remissen i handen, gick ner en våning och så fick jag hjälp av en tjej direkt nere på Ortoped tekniska kliniken. KANON! Så hon mätte och vi pratade lite och så om någon vecka ska jag in och prova och testa så att allt fungerar och sedan är det meningen att jag ska kunna delta på idrott och springa som vanligt. 
SKÖNT!
känns som man är påväg tillbaka till verkligheten nu ... inte behöva välja annat pga knäet. - underbart! 
 
 
ett knä som stoppat många drömmar ... gäller bara att hitta nya vägar och nya drömmar
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0