IRRITATION

tänkte snabbt berätta vad jag har gjort de senaste dagarna då jag inte har rört bloggen för fem öre.
I måndags så spelade våra härliga tjejer, de hade ju somsagt med sig 2 vinster men den 3 och avgörande var Heid lite starkare, TYVÄRR! men detta innebär att vi tar en miniutflykt till Göteborg på lördag istället, ganska mysigt faktiskt.
Jag var så himla irriterad och förbannad efter matchen, den visades i tv. Heid hade tagit med sig en hel klack som kom med en buss, ca 40 personer.
De första jag irriterade mig på var att de fick komma in på matchen 20 kronor billigare än alla våra andra trogna supportrar.
De andra var att de hade med sig 4 killar som först sa sig vara födda -95 vilket jag nu i efterhand tvivlar starkt på då jag är helt säker på att de var minst 18,19,20 år gamla!
De tredje var deras uppförande på läktaren, tidigt i matchen får Heid en straff och då står dessa killarna och skriker KÖNSORD till VÅR målvakt. Men ärligt!? vad är det för stil och hur moget är detta? Det finns inte i mina ögon på en handbollsplan.
De fjärde var att de innan matchen hade blivit tillsagda av DELEGATET (för er som inte vet vad detta är så är det den som bestämmer över domarna på plan, han har sista ordet om något skulle uppstå, mer erfarenhet och utbildning än domarna på plan!) De blev iallafall tillsagda av delegatet att INTE använda gastuber, sådana som låter extremt högt som man tutar med, och anledningen var att dessa helt enkelt är förbjudna i idrottshallar sedan dessa förekom jättemycket under VM i sverige för något år sedan. De är förbjudna av Svenska Handbollsförbundet.
Men dessa killarna verkade ha vääääldigt lite vett innanför pannbenet och istället forsatte de för att provocera oss. Jag irriterade mig nåt fruktansvärt över detta.
.
kan inte säga mer än att våra härliga Eslövs publik är så mycket mer sportsliga och gooa!
PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0