GLÖMT BERÄTTA

jag kom på att jag har glömt att berätta att jag och Ebba i min klass ska delta i yrkes skånemästerskapen.
För er som inte vet vad detta innebär så är det så att vi kommer tävla i yrket Vård och Omsorg, mot andra skolor runt om i Skåne. Sååå häftigt, ska bli jätteskoj men det kräver också en del av både mig och Ebba. Framför allt att ha huvudet på rätt plats men också att vi måste träna extra mycket i skolan, men det är bara roligt. Jag älskar bara detta, ska bli så roligt! Jag är också jättenöjd med mitt val av linje, ångrar mig inte en sekund!
.
ungefär såhär kommer vi att se ut på tävlingen.
man får reda på vad man ska göra på ett papper och sedan väntar en skådespelare inne på scen
och så ska jag och Ebba lösa detta på bästa sätt.
Såhär har det sett ut på tidigare yrkes SM.
man kommer ha mikrofon och prata inför publik och jury.
våra 3 huvudpunkter som de hela kommer handla om är
* basala hygienrutiner
* socialt bemötande
* ergonomi (arbetsställningar, lyft med lift etc.)
.
ser fram emot detta jättemycket, den 30 maj smäller det i Malmö!
heja Bergagymnasiet!
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0