MAGSJUK

allt det där jag sa om att hotellet var bra och blablabla... Kan vi kasta i sjön!
.
Hotellet är under alla kritik, vi checkad in i två bungalower, som kostade mer än vårt hotell på Koh Samet(som var helt fantastiskt bra!) detta hotellet kostade 6000 bath, per natt! I våra bungalower funkade inte air kondisen, inget varmvatten fanns, det var myrornas krig på toalett golvet, våra lakan var mögliga och det ligger minst 2-3 km från centrum! (en taxi kostar 150 bath endast en väg!) Kan ni tänka er att ett hotell som kostar så mycket har så dålig standard?
Pappa blev förbannad, här sov vi en natt och sedan gick pappa och Emil iväg för att leta upp ett nytt hotell. De hittade 3 st som hade rum åt oss och som var billigare!
Sen kom nästa bakslag... Vi fick inte lämna hotellet, jo men vi får inte pengarna tillbaka..
Då frågade vi om vi istället kunde få ett annat rum, och det fixade dem. (i detta laget förstod de att vi var ganska irriterade över situationen)
Vi fick istället ett 3 personers rum med en extra säng. Det blev hur bra som helst, de enda negativa är nu att vi har en bra bit att gå in till centrum. (denna vägen är inte alla belyst så på kvällen när det är mörkt är det helt kol svart!)
Såhär knasigt kan det bli när man bokar hem ifrån men man lär sig nya saker varje gång!
Nog om detta...
.
Till rubriken, jag har denna gången blivit den "lyckliga" som dragit på mig magsjuka, jag kräks inte som tur är! Men på andra hållet är det helt knasigt! Vi gick efter 2-3 dagar ner till ett apotek här på ön som såg ganska seriöst ut.. Han sa då att detta är jätte vanligt, tydligen någon bakterie som vandrar runder på ön. Ändå har jag försökt äta så "vanlig" mat som möjlig och inte så mycket thai mat. Men ikke!
Jag fick en rejäl kur som jag håller på och ta, ska äta stora svarta kapslar, 2st 4ggr om dagen! Innan mat... Jo men tjena.. Jag äter inte seriös mat 4 ggr på en dag? Ajja...
Sedan några andra tabletter, stora vita tabletter 2st, 2 ggr om dagen. Ovanpå detta fick jag vätske ersättning som jag ska dricka 3 gånger om dagen.
Eftersom kroppen släpper ifrån sig så mycket vätska när man är dålig i magen och jag befinner mig såklart i solen hela dagarna!
.
Så idag blev det en hel dag vid poolen på hotellet och imorgon blir det en strand någonstans på ön.
Sedan har pappa och Emil lockat ut mig och mamma på att hyra moppe, eftersom det är det lättaste sättet att se så mycket som möjligt av ön på.. Och då slår vi nog 2 flugor i en smäll och rider elefanter i då också, alltså på torsdag!
.
Hoppas allt är bra med er där hemma!
PUSS från Koh Chang


Kommentarer
Postat av: Chris :D

Tråkigt o höra med magsjukan :/ Hoppas du blir bättre snart, ha det bäst! <3

2011-12-29 @ 15:23:41
Postat av: Gabbi

Ah kul och höra från dig vännen! Det är absolut på bättringsvägen nu, så :-) desamma duuu!<3

2011-12-29 @ 16:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0