DAG 1

FRAMME I THAILAND!
Resan ner gick jättebra! Vi åkte med ett jättebra flygbolag, hade små skärmar framför oss på båda flygen där man kunde hitta massa spel, filmer, musik och tv program. En fantastisk mecknick! Vi mellan landade i Qatar, Doha efter 6,5 timme. Sedan var det bara att hoppa av flyget och på nästa flyg som tog ca 6 timmar. Det flyget som vi åkte från Qatar till Bangkok var världens största två motorade och det finns väldigt få av dessa i världen. Det var extremt stort..
Väl nere i Bangkok så tog det jättelång tid att gå igenom passagen med passkontroll, och när vi kom ut till väskorna på bandet så rullade våra väskor runt där hela ensamma... haha!
När vi kom ut så mötte vi en chaufför som skulle ta oss till Cilla o Magnus. ca 1 timmes bilfärd från denna gigantiska flygplats. När vi kom hem till Cilla och Magnus så skulle vi bara smörja in oss snabbt och sen skulle vi iväg och göra "Bangkok by bike". Okej tänkte vi, detta är väl inte så märkvärdigt, vi ska ut och cykla i Bangkok. När vi landade i Bangkok så var här ca 26 grader i skuggan, och detta kallar Thailand för vinter!!
Vi åkte tåg och en flodbåt påväg dit vi skulle och snabbt fick jag stora skoskav på mina fötter, - bra jobbat gabbi! När vi kom fram så tog Arne ut cyklar, guiden var Svensk som ni kanske förstår på hans namn, och sedan hade han en annan flicka som också hjälpte honom, som var jättesöt och jätteduktig på engelska faktiskt! En liten rolig detalj var också att Arne kunde flytande thailändska och det lät fantastiskt och häftigt att göra en helt svensk prata flytande thailändska. FRÄCKT!
Vi cyklade på små små vägar/gränder och ute på stora vägar där alla bilar kör. När vi körde inne på de små gränderna så var det längs med floder eller inne i deras hus nästan. Man hade inte ens en maginal på 1 meter och där kom vi turister på varsin cykel och körde genom deras små pappers hus. Thailändarna vinkade så glatt på oss och hälsade när vi kom förbi. Vi cyklade i väldigt fattigt område och det hade förvärrats något extremt efter denna långdragna översvämningsperiod. Det var vädligt hemskt att se hur människorna bor, extrem fattigdom. När man såg detta så insåg man hur j*vla bra vi har det komma i Sverige, så klaga aldrig på hur ni bor! Detta går inte att jämföra med NÅGOT! Och ni ska vara glada över att ni har mat, platt tv och Iphone.
Här gick de runt med trasiga kläder, stora tjocka tv apparater och någon gammal Nokia. De fiskade äckliga fiskar(som egentligen inte går att äta) från floderna som var helt bruna och .... ja alltså det går inte att beskriva! Ni får se bilder när dessa har lagts in. DÅÅ kommer ni förstå!
Jag tog igen allt den sömn som jag inte fick på natten hemma i Sverige på planet, men sedan ska ni också tänka på att vi har en tids skillnad, framåt på 6 timmar....
Jag har en lillebror som inte kan sova på flygplan och detta ångrade han nog sen.
Vi cyklade ca 2-2,5 mil och när vi kom fram så var vi allihopa helt slut utom Cilla. (eftersom vi hade en 12,5 timme flygresa plus dålig sömn, plus tidsskillnaden)
När vi kom tillbaka så gick vi till "stan" och skulle äta och där fick vi oss en överraskning när Frasse och Bimsan var där, vi käkade och de vuxna käka och tog en välförtjänt öl.
Vi allihopa satt mer eller mindre och höll på att somna.
När vi kom hem så somnade jag och Emil snabbt i sängen!

Idag ska vi vidare från Cilla och Magnus fina lägenhet till Koh Samet, en bussresa på 3 timmar och båtresa står framför oss. Sedan ska vi vara där i 10 dagar. Ska bli underbart!
Idag står termometern på 29 grader i skuggan!

Här har vi en bild från cykelturen!
Emil, Cilla, pappa, mamma, jag och den thailändska söta tjejen!

JAG SAKNAR ER DÄR HEMMA.
HIHI
Nu ska jag käka lite frukost och sedan ska vi dra vidare. Klockan här är 11.30 och hemma är den 05.30.

PUUUUSSS!

Postat av: Mathilda (Nisse)

Hej

Vi ska beställa hood tröjor på handbollen där det ska stå sm steg 4 elit på, de kostar 250 kr. Alla har beställt en. Så vi undrar vilken storlek du skulle behöva ? Vissa tog L och Marcus tog XL. Jag tog M :) Om du undrar något mer så skriv här så ska jag försöka svara :P

/ Mathilda :D

2011-12-15 @ 07:19:11
Postat av: Anonym

Tomt i klassrummet! saknar den bruna gabbi men alltid dessa fina kläder och ett leende på läpparna.

Tack för det jättefina smset du skickade innan ni skulle åka, blev jätteglad. Såg de dock inte försen du flygit.

Ha de bäst i Thailand och sen får du berätta alla extra detaljer du inte fått med på bloggen när du kommer hem. Puss gumman, fina vän! <3

2011-12-15 @ 13:06:32
Postat av: Cilla

Åh, vikken härli läsning!!! (nu skriver ja här som på fajjan, alltså på göingska) Kommer å följa er under hela er resa kan du tro. Hälsa familjen så gott från maj å Magnus!

2011-12-15 @ 13:39:07
Postat av: gabbi

Nisse, jag svarar dig pa facebook ist.

aw fina vanner, saknar er i skolan, dock inte att vara dar, njuter av min semester!=) haha